Jaką formę obsługi prawnej wybrać?

Przedsiębiorca, który potrzebuje pomocy prawnika, może po prostu zlecić, by adwokat lub radca prawny poprowadzili konkretną sprawę. Znacznie częściej właściciele firm decydują się jednak na trwalszą formę współpracy z wybranym przez siebie podmiotem, jakim jest kancelaria radcy prawnego lub kancelaria adwokacka, czyli stałą obsługę prawną. Jeszcze inni zatrudniają prawnika jako swojego pracownika. Jakie wady i zalety mają poszczególne formy współpracy?

Zlecanie spraw

To najluźniejsza forma współpracy. Przedsiębiorca może zdecydować, że każdą sprawę będzie prowadzić inna kancelaria radcy prawnego czy adwokata, może też wszystkie sprawy zlecać temu samemu podmiotowi. Taki układ sprawdza się najlepiej w przypadku, gdy firma potrzebuje pomocy prawnej stosunkowo rzadko, a z większością problemów, występujących na co dzień radzi sobie sama.

Stała obsługa i in-house lawyer

To formy współpracy znacznie ściślejsze. Zakładają, że przedsiębiorca potrzebuje pomocy nie tylko przy większych problemach (np. postępowaniach sądowych), ale także w załatwianiu codziennych spraw, prowadzeniu negocjacji, opiniowaniu dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych. Więcej informacji znajdziecie na https://kancelariaminsk.pl/.

Różnice między tymi formami są następujące:

  1. stałą obsługą zajmuje się kancelaria radcy prawnego lub adwokacka; w związku z tym nad sprawami może pracować wielu prawników jednocześnie i usługa jest wszechstronniejsza; w przypadku zatrudnienia prawnika w firmie, zazwyczaj jest to jedna osoba;
  2. in-house lawyer jest w firmie przez cały czas, jest łatwiej dostępny i mozna zlecić mu nawet drobniejsze sprawy, którymi często nie chcemy fatygować dużego podmiotu, jakim jest np. kancelaria radcy prawnego;
  3. w zależności od ilości pracy, różne są też koszty; zazwyczaj kancelaria rozlicza się od ilości godzin, przepracowanych na rzecz przedsiębiorcy; im tych godzin więcej, tym wyższe są koszty; wynagrodzenie pracownika jest stałe.